NN Romania a donat peste 900.000 de euro în 2022 pentru a susține inițiative sociale

NN a susținut bunăstarea fizică, emoțională și financiară a comunităților din care face parte și a donat în total peste 900.000 de euro în 2022 pentru inițiative relevante social dedicate copiilor și persoanelor care traversează contexte dificile, cu beneficii în viețile a peste 5.200 de oameni.

Peste 700 de angajați și consultanți financiari s-au implicat cu peste 1.750 de ore de voluntariat pentru a amplifica impactul pozitiv al NN în societate, cu misiunea de a contribui la o dezvoltare sustenabilă a României. Contribuția NN România în societate face parte din investiția totală de 12,8 milioane de euro a NN Group în 2022, reprezentând 0,7% din rezultatul operațional înainte de taxe, cu obiectivul de a ajunge la 1% în 2023.

În România, NN urmărește să sprijine oamenii să-și asigure un viitor mai bun și să contribuie la starea lor de bine, așa cum arată Raportul de Investiții în Comunitate al NN România în 2022. Astfel, NN s-a implicat în acțiuni pentru sănătatea și educația copiilor și a desfășurat inițiative prin care să îmbunătățească educația financiară, dar și să creeze oportunități de carieră pentru tineri din medii defavorizate, ajutându-i să se integreze în societate și să ducă o viață independentă.

Cea mai amplă inițiativă desfășurată de NN România în 2022 a fost continuarea eforturilor pentru extinderea Secției de Cardiochirurgie a Spitalului de Copii Marie Curie în parteneriat cu Asociația Inima Copiilor, cu obiectivul de a oferi mai multor copii cu malformații cardiace acces la intervențiile chirurgicale de care au nevoie.

Anul trecut, NN a continuat să doneze și să transforme cauza într-un manifest social, încurajând oamenii să se alăture acțiunilor de strângere de fonduri și dublând fiecare donație individuală de 2 euro prin SMS la 8844. Până în prezent, de la lansarea inițiativei în 2021, NN a donat aproape 1,1 milioane de euro, dintre care aproximativ 400.000 de euro numai anul trecut, contribuind semnificativ la strângerea de fonduri totale de 3 milioane de euro necesare finalizării proiectului, cu susținerea comunității.

Preocuparea pentru starea de bine a copiilor s-a reflectat și în parteneriatul NN cu Asociația Autism Voice pentru deschiderea Institutului Autism Voice, primul Centru Multifuncțional de Recuperare și Cercetare în Autism.

Institutul Autism Voice este un proiect unic în România, punând bazele cercetării în domeniu pe plan local și aducând în România programe inovatoare de recuperare inclusiv pentru adolescenți și adulți diagnosticați cu autism.

Centrul contribuie la dezvoltarea și aplicarea de terapii adaptate nevoilor pacienților, la monitorizarea evoluției recuperării și integrării acestora, și la o mai bună înțelegere a răspândirii tulburărilor din spectrul autist.

Ca partener principal, NN s-a alăturat misiunii și a donat 200.000 de euro. Începând din 2022, peste 500 de pacienți beneficiază anual de tratamente și terapii în cadrul institutului și, în același timp, 300 de terapeuți și 300 de cadre didactice vor beneficia de training pentru a susține pacienții cu autism.

Punem mereu oamenii pe primul loc în tot ceea ce facem și asta înseamnă și să fim responsabili social și să susținem schimbări pozitive în societate. În 2022 ne-am concentrat pe starea de bine fizică, emoțională și financiară a comunităților din care facem parte și am susținut inițiative dedicate copiilor și oamenilor în situații vulnerabile prin acces la servicii medicale de calitate, susținere pentru o viață sănătoasă și independentă și educare pentru un viitor financiar mai bun.

Gabriela Lupaș-Ţicu, Chief Marketing & Operations Officer la NN Romania

Educație, antreprenoriat social și oportunități pentru un viitor mai bun

Anul trecut, NN a continuat inițiativele de suport pentru îmbunătățirea educației, dezvoltarea antreprenoriatului social și creșterea accesului la oportunități profesionale pentru tineri.

Împreună cu Teach for Romania, NN a creat un program prin care să contribuie la creșterea calității educației de care beneficiază copii din comunități defavorizate, donând 60.000 de euro pentru a asigura materiale educaționale copiilor și pentru a contribui la pregătirea profesională a cadrelor didactice responsabile de educația lor.

Totodată, prin colaborarea începută în 2014 cu Junior Achievement, NN a susținut inovația socială și crearea de oportunități economice prin programele Social Innovation Relay și Economic Opportunities for All.

Social Innovation Relay ajută studenți să identifice probleme reale din comunitățile lor și să dezvolte proiecte inovatoare pentru a le aborda, cu sprijinul mentorilor NN.

În 2022, 2.050 de elevi din 60 de licee din întreaga țară au participat la program, iar 350 au intrat în incubatorul JA BizzFactory pentru a-și dezvolta ideea de antreprenoriat social.

Totodată, prin Economic Opportunities for All, inițiativă care urmărește să faciliteze tranziția tinerilor de la educație la angajare sau antreprenoriat, NN a ajutat aproximativ 7.000 de studenți să acceseze resurse de învățare și 300 să beneficieze de traininguri pentru un viitor mai bun.

Voluntariat pentru amplificarea impactului pozitiv în societate

În 2022, NN a amplificat strategia amplă de voluntariat, încurajând angajații și consultanții financiari să se implice în toate inițiativele de responsabilitate socială desfășurate. În total, 700 de membri ai echipei au contribuit cu peste 1.750 de ore de voluntariat.

Cea mai amplă inițiativă cu implicarea voluntarilor NN a fost Săptămâna Implicării în Comunitate, o inițiativă anuală aflată la cea de-a doua ediție care valorifică resurse, abilități și talente și direcționează donații și eforturi de voluntariat pentru maximizarea impactului pozitiv în societate.

Prin urmare, în această săptămână, NN a susținut acțiuni și a încurajat echipa să participe la activități relevante de voluntariat dedicate copiilor. În total, 500 de angajați și consultanți financiari au participat la acțiunile dezvoltate în Săptămâna Implicării în Comunitate, cumulând peste 1.100 de ore de voluntariat.

Aproximativ 150 de angajați NN au alergat la NN Charity Run și au transformat cei 770 kilometri parcurși în donații către Asociația Inima Copiilor, iar alți 30 de voluntari au alergat la Color Run pentru a contribui la demersul Hope and Homes for Children de a construi o casă pentru o familie defavorizată cu 7 copii.