The Mind: O relație dificilă cu managerii și colegii reprezintă sursa principală de stres pentru angajați

Salariul nu este singurul factor motivant la locul de muncă. Pentru 64% dintre angajați este esențial, în afară de salariu, să simtă că munca lor este apreciată, iar pentru 63%, să simtă că atmosfera la job este plăcută, respectiv să aibă confirmarea că sunt buni la ceea ce fac (58%). Acestea sunt o parte dintre concluziile unui studiu realizat la final de februarie de clinica The Mind și compania de cercetare Cult Research.

Studiul online care a înregistrat aproximativ 600 de respondenți cu vârsta între 18-65 de ani arată că interesul pentru dezvoltarea emoțională și gestionarea stresului profesional se află în creștere, iar aspectele care țin de wellbeing emoțional și sănătate mentală în organizații sunt esențiale pentru satisfacția la locul de muncă.

Studiul a evidențiat o serie de nevoi actuale, a căror satisfacere ar trebui să reprezinte o prioritate pentru orice angajator.

Ședințele de consiliere psihologică sunt un instrument foarte util și pentru angajator, și pentru angajat. Ele aduc echilibru și pot crește gradul de satisfacție și eficiență la locul de muncă. Consilierea psihologică poate contribui la gestionarea unor aspecte complicate în companii, precum suprasolicitarea, lipsa de motivație și implicare, dificultatea de a lucra eficient în echipă.

Angi Ionescu, CEO și fondator The Mind

Aproape jumătate (46%) dintre participanții la studiu consideră că ar fi utilă decontarea de către angajator pentru ei sau pentru membrii familiei lor a unor ședințe de consiliere psihologică sau informații pe teme de parenting, scăderea stresului sau echilibrul dintre viața personală și cea profesională. Acest lucru denotă o nevoie reală, aceea ca organizațiile să ia în calcul activ echilibrul mental al oamenilor și să deconteze servicii de wellbeing emoțional.

Relația precară cu managementul, sursă principală de stres

Indiferent de vârstă, principalele surse de stres profesional sunt strâns corelate cu relația cu managementul. Respondenții din generația Z (între 18 și 25 de ani) menționează cel mai mult comunicarea deficitară și neplăcută cu superiorii, iar cei cu vârsta cuprinsă între 25 și 54 de ani consideră stresante așteptările nerealiste și presiunea din partea managementului, tensiunea la job, colegii dificili și lipsa de recunoaștere a eforturilor. Angajații seniori, între 55 și 65 de ani, percep ca surse mari de stres criticile și negativismul managerului, respectiv colegii dificili.

Prin studiul realizat în luna februarie a acestui an, The Mind și-a propus să înțeleagă provocările angajatorilor din România, pentru a le putea adresa prin soluții și programe corporate și individuale.

Performanța unei companii depinde de echilibrul mental și emoțional al oamenilor din organizație. Scopul Clinicii The Mind este să ofere susținere organizațiilor atunci când au nevoie de oameni cu rezistență la stres, claritate în gândire și adaptabilitate la schimbări. Lucrăm deja de câțiva ani și cu companii din Statele Unite, unde preocuparea activă pentru sănătatea mentală este în prim plan, iar acest lucru este vizibil în cultura lor organizațională. În România, adresarea sănătății mentale la birou a fost initial considerată un lux, însă lucrurile încep să se schimbe în bine și aici. Iar managerii de top ar trebui să știe că oamenii au început și la noi să fie tot mai atenți și aleg să lucreze în companii cu un climat emoțional sănătos.

Angi Ionescu, CEO și Fondator al clinicii

Modelul de lucru al clinicii The Mind presupune servicii complete pentru un business inteligent emoțional, care pornește de la siguranța psihologică la locul de muncă, trece prin echilibrul dintre job și viața personală și vizeaza crearea unui mindset centrat pe performanță.

Sursă foto: Clinica The Mind / difinepr